[Latest News][6]

bloda paylaşımı artırmak
blog
blog içeriğini güncel tutma
blog tasarım
blog tavsiyeleri
blog tema
blog trafiğini artırma
blog yazarlığı
blogger
bloğunuza ziyaretçi çekme
içerik stratejisi
iyi bir blog için şartlar
iyi tasarım
kitle sağlama
Kitlenizi Beslemek ve Korumak İçin 7 Taktik
sitede paylaşımı artırmak
web sitesi trafiğini artırma
web tasarım
ziyaretçi çekme

Yeni Başlayanlar İçin İçerik Stratejisi


İster bir video kanalı, ister bir web sitesi, ister bir blog veya sosyal medya, online olarak iletişime geçeceğiniz zaman mutlaka bir stratejiniz olmalı. Eski stratejilere pek benzemeyen, yepyeni bir içerik stratejisine sahip olmalısınız. Şu aralar çok popüler olan "İçerik Kraldır" mottosu aslında çok doğru bir tespit oluyor. Bu noktada, okuyucularınıza, abonelerinize ve ziyaretçilerinize sunacağınız içeriğin çok iyi tespit edilmesi gerektiği ve bu konuya ciddi kafa yorulması gerektiği ortaya çıkıyor.

İşte sizin için belirlediğimiz dört önemli başlık:

1. İçerikleriniz hakkında samimi olun.

Siteniz veya blogunuz için içerik üretmeye başlamadan önce, marka tanımınıza bir bakın. Ne için bu işe giriştiniz? Değerleriniz nedir? İçerik üreterek ulaşmak istediğiniz hedef nedir?

İnsanlar içeriğinize bakarak sizin ne kadar samimi olduğunuzu ve o konudaki tutkunuzu anlayabilirler. Eğer bir çiçekçi iseniz, fotoğrafçılık ile ilgi içerik üretmeyin. Tabi fotoğraf tutkunu bir çiçekçi iseniz bu işi daha da mükemmel yapar:)

Markanız için oluşturduğunuz değerlere içeriklerinizde de sahip olun. 

2. Kitlenizi tanıyın.

Kim olmak istediğinizi bir kez belirledikten sonra, kitlenizin ne ile ilgilendiğini, nelere önem verdiğini tespit etmeniz gerekiyor. Fotoğrafçı çiçekçi örneğine geri dönersek, eğer siteniz çiçekler üzerine içerik üretiyorsa, fotoğrafçılık ile ilgili yazacağınız bir yazı sizi takip eden kitlenizi şaşırtabilir. Çiçekler hakkında daha derin bilgi sahibi olmak isteyerek sizi ziyaret edenlerin "nasıl güzel fotoğraf çekilir?" başlığını gördüklerinde ne yapacaklarını bir düşünün. En azından siz böyle bir durumda nasıl tepki veriyorsunuz?

Markanızın değerleri ve temel içerik kaynaklarınız ile ziyaretçilerinizin yüksek oranda uyum sağlaması doğru bir içerik stratejisi takip ettiğinizin kanıtı olacaktır.

3. Kimin karşısında olduğunuzu bilin.

Herkes rekabet içindedir. Özellikle online ortamda bu çok daha fazladır. Belki küçük bir işletme sahibi olabilirsiniz, el-yapımı süsleri gösteren bir blog yada büyük bir e-ticaret sitesi, her ne olursanız olun başka birinin daha aynı işi yaptığı aşikar. Onların ne yaptığını ve kim olduklarını iyi inceleyin, sizin onlardan farkınız nedir tespit edin. Rakiplerinizden öğreneceğiniz birçok şey olacaktır. Rakipler olmaz ise sizde ilerleyemezsiniz, bunu unutmayın. Gözünüz onların üzerinde olsun ve geride kalmamaya çalışın.Onlardan farklı olan yönlerinizi ön plana çıkararak ziyaretçilerinizi neden sizi tercih etmesi konusunda aydınlatın. Bunu yaparken abartıya kaçmadan ve onları rahatsız etmeden yapın ki ters tepki görmeyin. Ballandıra ballandıra tanıttığınız içeriğinizin kopya olduğu anlaşıldığında yarışı baştan kaybettiniz demektir. Samimiyet ve özgün içerik sizin bu konuda fazla çaba harcamanızı gerektirmeyecektir emin olun.

4. Zamanlama her şeydir.

Bir strateji belirlerken, sezon trendlerinin, güncel gelişmelerin işinize çok yarayacağını belirtmek isteriz. Yaklaşan bir bayram tatili, yaz tatili gibi zamanlara yönelik içerik üretmek için çaba sarf edin. Temel konunuz ne olursa olsun, konunuzun içinde birkaç cümle ile bunlardan bahsetmek çok işinize yarayacaktır. Eğer sürekli güncel kalması gereken bir siteniz var ise ani gelişen olaylara da hazırlıklı olmalı ve böyle bir durumda ne yapacağınız konusunda bir plan yapmalısınız. Her zaman bilgisayarınızın başında olamayabilirsiniz. Bu yüzden akıllı telefonunuz ile mail veya bazı uygulamalar aracılığı ile içerik yükleyebilme imkanlarına bir göz atın. Ne zaman ne olacağı belli olmaz! 



Özet olarak, içerik stratejinizi yaratırken kendinize şu soruları sorun:
  • Ziyaretçileriniz ne arıyor ve siz onların aradığı içeriği sunabiliyor musunuz?
  • İçeriğiniz yeterince değerli ve özgün olacak mı?
  • Sizinle benzer içerik üreten kimler var ve sizin onlardan farkınız ne olacak?
  • Eğer bir rakibiniz yok ise, yani belirlediğiniz konuda ilk kez siz bir içerik sağlayacaksanız, ileride gözü açılacak olanların ve sizi taklit edecek olanların ulaşamayacağı bir kalitede ve özgünlükte içerik ortaya koyabilecek misiniz?

About Author Mohamed Abu 'l-Gharaniq

when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Start typing and press Enter to search