[Latest News][6]

bloda paylaşımı artırmak
blog
blog içeriğini güncel tutma
blog tasarım
blog tavsiyeleri
blog tema
blog trafiğini artırma
blog yazarlığı
blogger
bloğunuza ziyaretçi çekme
içerik stratejisi
iyi bir blog için şartlar
iyi tasarım
kitle sağlama
Kitlenizi Beslemek ve Korumak İçin 7 Taktik
sitede paylaşımı artırmak
web sitesi trafiğini artırma
web tasarım
ziyaretçi çekme

Blog İçeriğinizi Nasıl Güncel Tutabilirsiniz?


Blogunuzu güncel tutma konusunu düşünürken her zaman tazecik içerikler yayınlama hususunu göz ardı etmeyin. Özellikle her günün bir önceki günden daha farklı durumları ortaya çıkardığı yeni bilgi çağında bu mevzu hiç de küçümsenecek bir konu değil.

Eğer haftalık olarak içerik sunan bir blog sahibi iseniz, güncel kalabilmek sizin için pek kolay olmayacaktır. Siz herhangi bir konuda yazmak istediğinizde o konu çoktan eskimiş ve güncelliğini yitirmiş olabilir. Fakat yeni içerik, okuyucularınızın sizden ve blogunuzdan beklediği şey değil mi? Tabi ki evet! O zaman kolları sıvayın ve harekete geçin!

Belki hergün yeni bir içeriği blogunuza eklemek sizin için zor oluyordur. Çoğu blogger bu işi, esas mesleğinin yanında hobi olarak yapıyor. Blog dünyasına girdikten sonra ise okuyucuların ilgisi arttıkça kendilerini içerik üretme konusunda sorumlu hissediyorlar ve boş zamanlarının çoğunu artık blogları için harcamak zorunda kalıyorlar. İşin bir de maddi boyutu var tabi. Reklam gelirleri üzerinden kazanç sağlamayı hedefleyen bloggerlar için de özgün içerik üretmek pek kolay değil. Her ne sebeple ve ne kadar sıklıkla içerik üretiyor olursanız olun sizin için hazırladığımız bu üç maddeye mutlaka bir göz atın.

İşte blogunuzda hali hazırda bulunan içeriğiniz ile yapabileceğiniz üç şey:

1. Güncelle ve tazele.

Buna "İçerik tekrarlama" diyebiliriz. Özellikle müzik piyasasında bunun birçok öreneğini fark etmişsinizdir. Mesela bazı sanatçılara ait şarkıların sadece melodilerini dinlediğinizde bile kime ait olduğunu tahmin edebilirsiniz. Onlara has melodiler vardır ve ara ara bunları biraz değiştirerek yeni şarkılar çıkarırlar. Fakat her yeni şarkıları başarılı olur. İşte biz bunu blogumuzda nasıl gerçekleştirebiliriz şimdi ona bakalım. 

Mesela blogumuzda paylaştığımız bir içerik paylaştığı dönemde çok ilgi çekmiş ve birçok kullanıcı tarafından okunarak yorumlar yazılmış olsun. Belli bir süre sonra ister istemez bu ivme düşecek ve o çok dikkat çeken içeriğimiz blogunuzun tozlu arşivindeki yerini alacak. Özellikle zamansız içerik dediğimiz, yani sadece yayınlandığı dönemde değil tüm zamanlarda okunabilecek içerikler, belli dönemlerde facebook sayfası, twitter, mail aboneliği kanalları ile promote edilebilir. Bunun için içeriklerinizi çok iyi seçmeli, her içeriğin buna uygun olmayacağını bilmelisiniz. Aksi takdirde irite bir blog olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye başlarsınız.

2. İçeriğinizin diğer platformlarda nasıl çalıştığı konusunda biraz düşünün.

Sadece birkaç oyuncu ile başlayan bu blog ve web sitesi işi yılar geçtikçe bir çok yeni platform, tema, eklenti ve güncellemeler ile büyük bir sektör haline geldi. Eğer blog veya web sitesi işine yeni girecekseniz, üreteceğiniz içeriğin hangi platformda daha güzel, daha etkili ve daha kaliteli sunulabileceğini mutlaka araştırın. Daha yolun başında iseniz halen kullandığınız platformu değiştirme şansınız var. Fakat blogunuz çok ilerledi ve siz bu aşamada değişiklik kararı aldıysanız işiniz biraz zor olacak. İmkansız değil, sadece biraz vaktinizi alacak. Bu durumu yaşamamak için işin başında bu kararı vermek en doğrusu olacaktır. Blogger ve wordpress gibi en yaygın kullanılan platformları tercih etmeniz, ileride ihtiyaç duyacağınız eklenti ve tema gibi hususlarda size daha fazla seçenek sağlayacaktır.

Bunun yanında ürettiğiniz içeriği farklı şekillerde okuyucularınıza sunmayı da değerlendirebilirsiniz. Mesela yazılarınızı okunulacak şekilde değil de, bir podcast olarak kendi sesinizle kaydederek sunabilirsiniz. Ya da podcast yayınlarınızı kelimelere dökebilirsiniz. Her yönden kitle yakalamayı, en iyi kitleyi nasıl yakalayabileceğinizi ciddi bir zaman ayırarak değerlendirin. 

İçeriğinizi güncel tutma konusunda da bu değişim hareketi size yardımcı olacaktır. Yazılı içeriğin, sözlü içeriğe dönüştürülmesi, fotoğrafların güncellenmesi ve fotoğraf sunumunun değiştirilmesi vb. gibi işlemler işinizi görecektir. Bu değişiklikleri yaptıktan sonra birinci maddeyi uygulamayı ihmal etmeyin. Sadece sizin haberdar olduğunuz bir değişikliğin kimseye faydası olmaz.

3. İçerik öneren eklentiler kullanın.

İçeriklerinizden birini güncellediniz, sosyal medyada paylaştınız ve bu hareket blogunuza ziyaretçi çekmekte başarılı oldu. Şimdi onları orada biraz daha tutmamız gerekiyor. Bunun için en etkili yöntemlerden biri "içerik öneren eklentiler" olarak kabul görmüştür. Bununla beraber, bir "welcome bar" veya "pop-up" ile özellikle seçtiğiniz başka bir içeriğe yönlendirme yapabilirsiniz.

Daha eski ve zamansız içeriklerinizi tekrar promote etme konusunda size sunduğumuz üç maddeyi tamamladık. 

Sizin içeriklerinizin gerekli ilgiyi görmesi veya içerik tazeleme ve promote etme konusunda uyguladığınız taktikler nelerdir? 


About Author Mohamed Abu 'l-Gharaniq

when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Start typing and press Enter to search